Erasmus+ projektas “The Unifying Power of Arts”

Nuo 2018 m. spalio mėn. UKG pradedamas įgyvendinti Erasmus+ programos projektas “The Unifying Power of Arts”.

Šio  projekto tikslas – plėtoti tarptautinius ryšius ir kurti partnerystę su užsienio šalių mokyklomis, dalintis gerosiomis patirtimis ir atrasti efektyvias mokymosi formas. Projekte dalyvauja 5 mokyklos iš Turkijos, Makedonijos, Kroatijos, Rumunijos ir Lietuvos.  Projektas yra finansuojamas iš Erasmus+ programos ir remiamas Europos Komisijos. Lietuvoje programą administruoja Švietimo mainų paramos fondas.Projekto veikloje dalyvauja 15-18 metų mokiniai.

Projekto bendravimo kalba – anglų kalba.

Projekto metu kiekvienos šalies projekto dalyviaii bendradarbiaudami vieni su kitais pažins partnerių šalis, jų kultūrą, tradicijas, istoriją.

Projekto dalyviai naudoja bendrai visų sukurtą Facebook paskyrą bei eTwinning platformą, bendrauja naudodami Skype programą, elektroninį paštą.

Projekto svetainė https://www.facebook.com/groups/1729867517135886/?re

 


Projekto Erasmus+ „The Unifying Power of Arts” mokomojo vizito dalyviai grįžo iš Makedonijos, kur pristatė kartu su moksleiviais iš Turkijos, Rumunijos, Makedonijos ir Kroatijos  istorines šalių asmenybes, žaidė vieni kitų tradicinius žaidimus.

Mokiniai taip pat plačiau susipažino su didžiausio balkanų pusiasalyje Ohrido ežero apylinkėmis, aplankė istorinius objektus.Projekto veiklos buvo nušviestos Makedonijos televizijoje, mokytojai susipažino su Skopje miesto meru, apsilankė Švietimo ir Kultūros ministerijose.

 

Tarp mokinių užsimezgė šilti ir draugiški santykiai. Atėjus išiskyrimo momentui, daug kas graudinosi ir braukė ašarą …


Lapkričio 26d.- gruodžio 2d. Sivas mieste Turkijoje vyko pirmas projekto „Unifying Power of Arts” dalyvių susitikimas. Jame dalyvavo anglų kalbos mokyta Rūta Novošinskienė ir technologijų mokytoja Skirmantė Kaziūnaitė bei IIIg klasės mokiniai Erikas Kavaliauskas,Benas Vaidelis, Kotryna Remeikaitė, Vesta Kalanavičiūtė ir Emilija Šimkutė.

Tarptautinio projekto partneriams buvo puiki galimybė iš arti susipažinti su Turkijos kultūra, tradicijomis ir istorija. Projekto metu vyko įvairios veiklos: dalyviai turėjo pristatyti savo miestą, atributiką bei tradicinius valgius. Taip pat, jie varžėsi konkursuose dėl geriausio projekto logotipo bei gamindami turkiškus patiekalus. Turkų kultūros vakaro metu įvyko koncertas, kurio metu moksleiviai ir mokytojai atskleidė savo talentus. Po pietų jų laukdavo įvairios pažintinės ekskursijos. Vieną popietę projekto dalyviai susipažino su Sivas miesto istorija ir lankytinomis vietomis, kitą dieną aplankė Kapadokiją, kuri yra įtraukta į UNESCO paveldo sąrašą. Gimnazistai turėjo puikią galimybę tobulinti anglų kalbos bei komandinio darbo įgūdžius, o gyvendami turkų šeimose, turėjo galimybę pažinti Turkijos jaunimo gyvenimą ir susirasti naujų draugų.

Mokiniai ilgai negalės pamiršti patirtų įspūdžių, juk įgyta tiek daug – patobulintos anglų kalbos žinios, užmegztos naujos pažintys. Sukaupta patirtis leis sėkmingai siekti užsibrėžtų tikslų, tobulėti.


Kauno rajono Akademijos Ugnės Karvelis gimnazijos mokiniai ir mokytojai pasidalino savo įspūdžiais apie Erasmus+ projektą „The Unifying Power of Arts”  „Žinių radijo” laidoje „Ekspertai pataria”.

Daugiau apie tai, kaip menas padeda griauti stereotipus galite pasižiūrėti čia

 


Gegužės 27–31 dienomis Kroatijos Korčulos salos Vela Lukos vidurinėje mokykloje vyko trečiasis tarptautinis mokyklų partnerių programos „Erasmus+“ KA2 mokyklų mainų ,,Unifying Power of Arts“ mokomasis vizitas.  Mūsų gimnazijai atstovavo I gimnazijos kl. mokiniai Austėja Kizevičiūtė, Matas Aleškevičius, Dovydas Vaičiukynas, Emilija Novošinskaitė bei III gimnazijos kl. mokinė Arina Aleksandra Urbutytė. Kartu vyko projekto koordinatorė Lietuvoje anglų kalbos mokytoja Rūta Novošinskienė ir anglų kalbos mokytoja Ingrida Bandeliauskaitė.

Vizito metu susipažinome su kitais projekto dalyviais, mokykla, pristatėme namuose atliktas užduotis – supažindinome su savo šalies tautiniais šokiais. Taip pat, vykome į kūrybines dirbtuves, kur turėjome galimybę susipažinti su mozaikos kūrybos ypatumais. Mozaikos meno bei technikos mokė menininkas Ante Marinovič. Buvo įgyvendintas bendras projektas – kūrybinis mozaikos darbas „Unifying Power of Arts“. Geriausio eskizo konkursą laimėjo mūsų gimnazijos mokinių sukurtas eskizas, pagal kurį ir buvo sudėta mozaika.

 

Vizito metu aplankėme Vela Lukos merę Katariną Gugič bei Korčulos merą Andrija Fabris, kurie mus pasveikino ir įteikė dovanų. Taip pat papasakojo apie savo miestus. Aplankėme vieną iš įspūdingiausių archeologinių vietų – Vela Spila bei Korčulos miestą, apsuptą 13 a. statytos gynybinės sienos. Miesto puošmena – gotikinė Šv. Morkaus katedra. Manoma, jog Korčuloje gimė žymus Viduramžių keliautojas Marco Polo, todėl Korčuloje yra įkurtas Marco Polo namo muziejus, kuriame eksponuojama medžiaga, susijusi su šio keliautojo klajonėmis po Aziją. Taip pat turėjome galimybę pamatyti Moreška šokį, arba kitaip vadinamą „kardų šokiu“.

Penktą, deja, ir paskutinę kelionės dieną įvyko miesto bendruomenės renginys, kur visi projekto dalyviai demonstravo savo tautinius kostiumus ir šoko turkų, makedonų, kroatų, lietuvių ir rumunų tautinius šokius, o vakarą vainikavo jungtinis projekto dalyvių koncertas, kur buvo atliekamos įvairios populiaros dainos ir grojama įvairiais muzikos intrumentais. Tarp jų, pasirodė ir mūsų mokinė – smuikininkė Arina. Praleidome puikų vakarą.

Dar liko neaprašyti smagūs vakarai, bendri žaidimai ir daug juoko su naujais draugais, liko atsiminimas apie kelionėje nuostabiai praleistą laiką. Sunku perteikti tuos gerus jausmus, kurie mus lydėjo kelionės metu. Mokiniai turėjo unikalią galimybę patobulinti anglų kalbos žinias bei susipažinti su naujomis kultūromis.


Gruodžio- sausio mėnesiais gimnazijoje, įgyvendinant Erasmus+ programos projekto “The Unifying Power of Arts” susitarimus, vyko kūrybinės veiklos „Gyvename taikoje“.

II- III gimnazijos klasių mokiniai aptarė vieną iš esminių žmogaus teisių principų – lygybę. Tai tarptautinėje ir nacionalinėje teisėje įtvirtintas principas, užtikrinantis, kad asmenų teisės nebūtų pažeidžiamos dėl rasės, odos spalvos, lyties, kalbos, religijos, politinių ar kitokių įsitikinimų, nacionalinės ar socialinės kilmės.

Po grupėse vykusių diskusijų mokiniai savo mintis perteikė tapybinėmis raiškos priemonėmis. Trys moksleivių sukurtos kompozicijos kartu su projekto partnerių darbais dalyvaus konkurso „Gyvename taikoje“ baigiamajame etape.