STEAM stažuotė Londone
2024 m. sausio 22–24 dienomis dalyvavome praktinėje stažuotėje Londone, kurios metu lankėmės Didžiosios Britanijos švietimo įstaigose, garsėjančiose puikiais rezultatais STEAM ugdymo srityje. Ši patirtis suteikė ne tik naujų žinių, bet ir įkvėpimo – kaip inovatyviai, prasmingai ir kūrybiškai integruoti STEAM metodikas į ugdymo procesą.
Ką išsinešame iš vizito?
Praktinis STEAM ugdymas
Lankytose mokyklose akcentuojamas praktinis žinių taikymas – nuo problemų sprendimo per „Minecraft Education“ ar „micro:bit“, iki dirbtinio intelekto taikymo mokymuisi individualizuoti.
Mokytojų įgalinimas inovacijomis
Mokytojai skatinami naudoti pažangiausias priemones, kurios padeda kurti motyvuojančią, šiuolaikišką ir įtraukią mokymosi aplinką.
Tvarumas ir pasaulio iššūkiai
Didelis dėmesys skiriamas tvarumo temoms, globalių problemų sprendimui bei tarpdisciplininiam mokymuisi, integruojant mokslą, meną ir technologijas.
Įtraukioji ir struktūruota ugdymo kultūra
Harris Academy Chobham mokykloje pamatėme sistemingą pažangos vertinimą, griežtą drausmę, patyčių prevenciją ir dėmesį specialiųjų poreikių mokinių integracijai. Didelį įspūdį paliko profesinis orientavimas bei praktinių įgūdžių ugdymas per realaus gyvenimo veiklas.
Kūrybiškumas – neatsiejama mokymosi dalis
Projektinis mokymasis, kūrybinės veiklos dailės, dramos pamokose – visa tai ugdo saviraišką, bendradarbiavimą ir pasitikėjimą savimi.
Taip pat pastebėtas ypatingas dėmesys tarpdalykiniam mokymuisi, kai mokiniai vienu metu įtraukiami į įvairių sričių veiklas, lavinant platesnius gebėjimus spręsti problemas ir kūrybiškai mąstyti. Mokyklose itin svarbus yra ir kalbos bei komunikavimo įgūdžių lavinimas per STEAM veiklas, kurios skatina aiškiai reikšti savo mintis ir dirbti komandoje.
Didžiosios Britanijos mokyklų patirtys parodė, kad inovatyvus STEAM ugdymas ir tvarumo akcentavimas padeda mokiniams įgyti įgūdžių, būtinų sprendžiant globalias problemas, tokias kaip klimato kaita.
Stažuotė suteikė daug vertingų idėjų, kurias galėsime pritaikyti ir Lietuvos mokyklose, siekiant užtikrinti šiuolaikišką, dinamišką ir efektyvų STEAM ugdymą.